کالاگرد، بانک کالا و قیمت

کالاگرد، بانک کالا و قیمت

وب‌سایت کالاگرد به آدرس www.kalagard.com ،بانک جامع اطلاعاتی درمورد همه انواع کالاهاست که حاوی قیمت، ویژگی‌ها و اطلاعات فروشندگان آن است. کالاگرد درواقع حلقه اتصال خریداران و فروشندگان کالاهاست
کالاگرد، بانک کالا و قیمت

کالاگرد، بانک کالا و قیمت

وب‌سایت کالاگرد به آدرس www.kalagard.com ،بانک جامع اطلاعاتی درمورد همه انواع کالاهاست که حاوی قیمت، ویژگی‌ها و اطلاعات فروشندگان آن است. کالاگرد درواقع حلقه اتصال خریداران و فروشندگان کالاهاست

بازار کارت گرافیک آشوب است

به گفته کاربران کارایی واقعی کارت گرافیک 1080 در محیط های برابر و در شرایط مساوی برخلاف ادعای کمپانی سازنده، حداکثر 5 درصد بیشتر از نسل قبل یعنی 980 است و قیمت آن نه تنها ارزانتر نیست بلکه از کارتهای نسل قبلی هم گرانتر است. البته بخش زیادی از بالا بودن قیمت مربوط به شکل گیری بازار هیجانی ورود کالای نوبر به بازار است که انتظار می رود در هفته های جاری این هیجان فروکش کند.


چند هفته پیش بود که خبر از ساخت سری جدید پردازنده های گرافیکی انویدیا با کد سری  1080 دادیم. کارت گرافیکی که به ادعای شرکت سازنده اش 30 درصد کارایی بهتر و البته قیمت ارزان تری نسبت به نسل قبلیش یعنی 980 TI خواهد داشت. این کارت گرافیک حالا به عرضه شده و شوک بزرگی به بازار وارد کرده است. البته این شک نه بخاطر قیمت ارزانترش از نسل قبلی بلکه به خاطر قیمت بالاترش آن هم در سری FE یا آزمایشی است. معمولا کمپانی های سازنده تکنولوژی برای محک زدن بازار و پی بردن به ایرادات احتمالی محصولاتشان از جانب مصرف کننده نهایی، کالاهای پیش تولید خود را با کد رمز FE Edition به بازار عرضه می کنند تا سنجش های فنی و بازاریابی اولیه را بدست آورند.

کمپانی nvidia هم از این موضوع مستثنا نیست و پردازنده گرافیکی جدیدش را با این نام به بازار روانه کرده که اتفاقا در بازار ایرانهم با استقبال روبرو شده است. در حالی که قرار بود این سری کارت گرافیک با قیمتی ارزانتر و 30درصد کارایی بیشتر عرضه شود، اما اینطور نشد. چراکه به گفته کاربران کارایی واقعی کارت گرافیک 1080 در محیط های برابر و در شرایط مساوی برخلاف ادعای کمپانی سازنده اش، حداکثر 5 درصد بیشتر از نسل قبل یعنی 980 است و قیمت آن نه تنها ارزانتر نیست بلکه از کارتهای نسل قبلی هم گرانتر است. البته بخش زیادی از بالا بودن قیمت مربوط به شکل گیری بازار هیجانی ورود کالای نوبر به بازار است که انتظار می رود در هفته های جاری این هیجان فروکش کند. اما تا آن موقع فروشندگان از فرصت استفاده کرده و سودهای کلان این بازار هیجانی را از آن خود می کنند.

گفتنی است کارت های گرافیک بر مبنای چیپ 980 TI در حال حاضر با میانگین قیمت 2میلیون و 700 در بازار به فروش می رسند که پر فروش ترین کارت گرافیک این سری مربوط به برند ایسوس بوده که در حال حاضر موجودیش در بازار رو به اتمام است. و البته کم فروغ ترین کارت سری 980 هم مربوط به برند گیگابایت است که کماکان فروشندگان در تلاش برای عرضه آن هستند تا خودرا برای عرضه گسترده سری 1080 آماده کنند. از این رو فروشندگان و توزیع کنندگان قطعات کامپیوتری با چالشی بزرگ روبرو شده اند.

لازم به ذکر است کارتهای گرافیک 1080 موجود در بازار در حال حاضر از برند MSI هستند که قیمتی حدود 2 میلیون و هشتصد هزار تومان دارند. البته کارت گرافیک FX Edition کمپانی انویدیا هم با قیمت حدود 3 میلیون و یکصدهزار تومان در بازار به چشم می خورد.

یک نکته عجیب دیگر در مورد عرضه کارت گرافیک های جدید با چیپ ست 1080 این است که کمپانی های صاحب نام همچون ایسوس، گیگابایت و eVGA تا کنون مجوز به روز رسانی کارت گرافیک های خود با چیپ 1080 را از انویدیا دریافت نکرده اند. در حالی که MSI کارت گرافیک جدیدش را با این پردازنده به بازار عرضه کرده است، آن هم همراه با نسخه ازمایشی. 


برای خواندن مطلب در کالاگرد کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.